2011. április 30., szombat

10

sokáig nem tudtam időt szakítani a blogolásra, ezért ma jön még egy recept! 

citromos ricotta torta

hozzávalók:

4 lime
2 citrom
50 dkg ricotta
1-2 csomag babapiskóta vagy keksz (babapiskótából mestercsaládos, mert náluk van diabetikus is) -- attól is függ, hogy mennyi kell, hogy mekkora a tortaformánk
kb 3 dkg vaj
édesítő ízlés szerint (én általában fruktózt használok, mert a mesterséges édesítőszereknek nem tudom elviselni az ízét. ezért nem iszom light colát sem....)
csatos tortaforma

  1. a babapiskótát vagy kekszet összetörjük. ledarálhatjuk diódarálóval, vagy nyújtófával végiglapogathatjuk, beletehetjük kispárna huzatba és hozzácsapkodhatjuk az asztal sarkához, azt képzelve, hogy a főnökünk, vagy ilyesmi, a lényeg, hogy viszonylag apró legyen a végére.
  2. felolvasztjuk a vajat és a kis darabos babapiskótával masszává gyúrjuk.
  3. ezt a masszát belenyomkodjuk a tortaformába. a végeredménynek kb 1 cm vastagnak kell lennie.
  4. a ricottát beleöntjük egy tálba. ráreszeljük 1 lime és 1 citrom héjját. belefacsarjuk a lime-ok és a citromok levét. édesítjük, amennyire szeretnénk. én nagyon savanyún szeretem. a húsvéti dőzsölések útán jól esik, ha valami nem márcédes...
  5. ha kész vagyunk, ráüntjük az ízesített ricottát a kekszes alapra és mehet a hűtőbe éjszakára.
  6. szervírozható önmagában vagy tejszínhabbal.
jó étvágyat! 


u.i.: ha a ricotta nem szimpatikus, használhatunk túrót is, de szerintem azért jobb a ricotta, mert nem olyan végtelenül száraz. ha mégis a túrót választjátok, egy pici tejfölt vagy joghurtot tegyetek bele, attól krémesebb lesz

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése