2011. május 14., szombat

12.

klasszikus brownie

hozzávalók: (kb. 6-8 személyre, de a kedvesem egyedül is elbánik ezzel az adaggal)
20 dkg étcsokoládé, lehetőleg magas kakaótartalmú
20 dkg vaj
20 dkg cukor, lehet fehér, de én barna cukorral készítettem
4 tojás
10 dkg liszt (én a mestercsaládos süteménylisztet használom)
10 dkg dióbél 
élesztő
1 csipet só

  1. a csokit a vajjal felolvasztjuk vízgőz felett, vagy mikróban. simára keverjük. én inkább í vízgőz feletti olvasztásra szavazok, mert ha rosszul állítjuk be a mikrót, megéghet a csoki.
  2. a tojásokat a cukorral habosra keverjük. a sárgáját és a fehérjét is, együtt!
  3. feldaraboljuk a diót. ne daráljuk, mert nem lesz mire harapni a sütiben. ennek pont az a lényege, hogy ha kész az egész nagyon puha lesz és az összhatáshoz nagyon fontos, hogy valami roppanós is legyen benne.
  4. a felhabosíttt tojásos cukros keverékbe beleöntjük a lisztet, a feldarabolt diót és a csokikrémet.
  5. egy tepsit kibélelünk alufóliával, vagy sütőpapírral és előmelegített sütőben 180 fokon 20-25 percig sütjük.
  6. akkor jó, ha a késpróbánál még egy kicsit ragadós a közepe.
  7. a végén megszórjuk a tetejét kakaóporral. nem instanttal, hanem az igazi keserű kakaóporral.

jó étvágyat! 


ez a süti tudomásom szerint amerikai találmány. tehát legalább annyi változata létezik, mint a muffinnak. ez az alaprecept. mandulával, vagy mogyoróval is gond nélkül elkészíthető, ha akartok még gyümölcsöt is tehettek bele. szeritem fehérgyokis változata is létezik.
ha valamit variáltatok rajta, osszátok meg velem is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése